Category Archives: Genel

Katolik Kilise Yurdunda Başörtülü Bir Müslüman Kadın

Konakta kaldığım her gün rahibeler benim ne kadar da aydınlık, ferah ve şık giyindiğimi söylediklerinde bu küçük [...]

Şehir’in Orhanları

Bugüne kadar ahlak ve zekadan yoksun çok anti-feminist eylem görmüştük. Bu yapılansa yalnızca feminizmle mücadele değil, kadınlı [...]

Kim Açık Kim Kapalı

Bizi tanıyanlar birbirimize çok zıt iki arkadaş olduğumuzu düşünürdü. Ben keskin bir “sosyalist”tim, Ayşe ise “ılımlı [...]

Hayata Sarıl Lokantası’na Davet

9 Aralık Cumartesi günü 14.00’da beraber yemek, tanışmak, Ayşe ve Dilara hanımlar, diğer lokanta çalışanlarıyla sohbet etmek i [...]

Orhan Bekleme Yapma

Orhan’ı zaten hepiniz tanıyorsunuz. Orhan içimizden biri. Orhan otobüste karşı koltukta, okulda yan sırada, iş yerinde çapraz ma [...]

Yine Olsa Yine Yapmazdım

Evlendikten sonra feminist olanlardanım. Üzerime bir cam fanus kapatılmış gibi hissediyorum. Bir de koca baskısı soktum hayatıma. [...]

Yol Hikayeleri

Müslüman bir kadının yalnız seyahat etmesinin ise ne burada ne başka bir yerlerde pek de makbul görülmediğini söyleyebiliriz. [...]

Kaldı Bu Silinmez Başörtülü/Şortlu Suçu Üzerimizde

Onu özgüveninden tanırdınız. Bir gün aşık oldu. Sonra ani bir kararla başını örttü. Simsiyah giyinmeye başladı. [...]

Depremin “İyi” İnsanları

Her güne yeni nefretler biriktiriliyor. Kime ne kadar küfrettiğin "seni" belirliyor. Bu kadar kolay, bu kadar kullanışlı. [...]

Kılık Değiştirmiş Uyuşturucu Taciri mi, Başörtülü Gezgin mi?

Panama sınırında kılık değiştirmiş uyuşturucu kaçakçısı sanıldığım için 2,5 saat sorguya aldılar. [...]

Kadınların Hak Mücadelesi Aile Kurumunu Tehdit Ediyor Temalı Safsatalar

Aile kurumunu tehdit eden dinamik; kadınların onur mücadelesi değil, erkeklerin süregiden düzeni [...]

‘Kadın Cinayetleri’ – İfadenin Kurbanı Kadınlar

‘Kadın cinayetleri’ dediğimizde fâil, kadın oluyor aslında. [...]

Yol Dönümü

Önce beraber konuştular sonra beni çağırdılar. Oda hemen O kokmuş. Babam bir ara "Erkeğin dediği olur zaten" filan dedi. [...]

İki Kişilik Çay: Kızlar Kızlıktan Sessizce Çekilmesini Bilmelidir

28 odalı bir konakta yalnız başlarına yaşayan bir anne-kızın hikayesini konu edinen Grey Gardens [...]

Kapıyı Çalmak

Vandallığın gerekçesi eskilerin ocak dediği çinili koruyucunun mihrap zannedilmesi ve oraya yerleştirilen heykelin İslami bulunmama [...]

Başörtülüyken Dünyayı Gezmek: Gerçekten Nasıl Bir Şey?

Başörtü cidden İslam hakkında çok az bilgisi olanlar için aradaki mesafeyi kaldıracak bir şey. [...]

Başörtüsünü Çıkarmak

Bir süre önce başörtüsünü çıkarmış biri olarak arkadaşlarıma ve başörtüsünü çıkarmışların arkadaşlarına söylemek i [...]

“Pembe Erkek”li Fantezi Dünyamıza Hoşgeldiniz

İster İslamcı, ister Kemalist, istersen solcu ol, ne olursan ol yine gel mesele erkek meselesi beyler! [...]

“Pembe…” Derken Ne Demek İstemiştik?

Yazar: Büşra Eser Takriben Şubat 2015’te Pembe metrobüs değil, pembe erkek gibi bir pankartın da dahil olduğu bir eylemde Özgecan [...]

Bir Uyarlamanın Ardından: Kürk Mantolu Madonna

Eserin sahnelenme hikâyesi –en azından Türkiye’de- Tuba Ünsal’a kadar çeşitli vazgeçişlerle örülü. [...]