Sevgili Komşum, Bu Ev Hepimizin Başına Yıkılacak…

Savaşı böyle hayal ediyorum işte ben. Kendi sokağında yabancı kaybolmuş bir ben. Hepimiz… [...]

Bir Kolda Birkaç Karpuz Taşıdığım için Toplumdan Özür Dilerim

Ben şimdiden, ki sadece doktora yeterlilik sürecinde olduğum halde, yer yer kendimi topluma ihmalkar bir anne olmadığımı açıklarken [...]

Tarikat Yurtlarına İçeriden Bakış

Yani anlayacağınız, her zamanki gibi, olan çocuklara, en çok da kız çocuklarına oldu. [...]

Manifesto

Annem O’na “Sen hep kelimelere takılıyorsun” dedi, “Ben nazik bir insanım karşımdakini incitmemek için kelimelerimi seçiyorum [...]

Muhafazakâr Feminist Kadınlar Evlenemez

Hemen her yerde, her platformda kadınların artan feminist bakış açıları ve çalışıp çalışmamaları gerektiğiyle alakalı fikir [...]

Çocuklar, Yangınlar ve Çıkmazlar Üzerine Bir Sohbet

Devletin hiç ortada olmadığı yurtlar o yaştaki çocuklar için tamamen facia. Pedagojik açıdan uygun değil, istismara açık. [...]

İslam Tarihinin Merkezinde Kadınlar: Hz. Amine ve Hz. Halime üzerinden Hz. Muhammed: Allahın Elçisi film analizi

İslam tarihi boyunca erkek egemen yapılarla mücadele eden kadınların olduğu gerçeği bir kez daha doğrulandı içimde. [...]

Reçel Blog’un Şerrinden Allah’a Sığınmak

Büyük lafların, katı kimliklerin, çılgın projelerin, dev öfkelerin ve sağlam direnişlerin arasında kalan durumları, halleri, sö [...]

Üç Maddede Neden #TecavüzMeşrulaştırılamaz

Yasanın ne amaçla çıkarıldığının söylendiği değil nasıl kullanılacağı önemlidir. İyi niyet bahane olamaz. [...]

Cinsel İstismara Evlilik Yolu mu Açılıyor?

Konuk Yazar: Nebiye Arı Dün gece mecliste tartışılan ve bugün onaylanan önerge hepimizi beyninden vurulmuşa çevirdi. Yine de oturdu [...]

Bugün Mukaddes’i Gördüm!

13 yaşlarında bir çocuk hayattan korunabilmek için erkek gibi görünüyor. Göğüsleri belli olmasın diye bir bezle sarmış. Balyoz [...]

Okumak Ya da Okumamak İşte Tüm Mesele Bu

bu kocaman ve açık aşağılamanın sadece şahsıma ait olmaması ve o kadının gözünde ait olduğum bir sınıfa yönelik olmasıydı [...]

Minnettar Değiliz

"...Yeni zulüm eskisini özletmiyor. Öpüp de başımıza koymuyoruz." [...]

Bisiklete Binmek Günah Mıdır?

Bisikletim, zaten bana ait değildi; erkek kardeşimindi, büyüdüğüm için yasaklandı. "Büyüdün artık yavrum. Kızlar bisiklet sür [...]

Edebiyat Öğretir mi?

Bir dünya savaşının ortasındayız, hayat tarzı değil hayat savaşı veriyoruz aslında. [...]

Karma Eğitim İstiyorum, Bu Kadar

Özel alandaki hiçbir etkileşim kadın ve erkek arasındaki alt-üst ilişkisini kırmaya hizmet edecek hale gelemiyor. [...]

Madonna’nın Hayaletleri

Bizim mahallenin çocuklarında, hele de taşradan göçenlerinde bavulları gibi kendileriyle gezen filleri vardır. [...]

Bundan Sonraki Türkiye’de Büyümek

Bir defasında İslamcı bir abi “Sadece Akp hükümetini gördüğün bir Türkiye’de büyümek nasıl bir şey ki?” demişti, ki zat [...]

Sosyal Denekliğim

Bir süre önce Facebook sayfamdan aktörü olacağım bir sosyal deney çalışması çağrısı yapmıştım: Beşiktaş ve Üsküdar’da [...]

Kadın Yurtları Meselesi Biter mi?

Yazar: Büşra Görsel: 3 Women, Danielle Weil  “Can güvenliğimiz yok burada. Her zaman olduğu gibi kadın suçlu bulundu. Yur [...]