Genel

Orhanlar için Düşünme Vakti

Yazar: Reçel Blog

Görsel: Sandy Skoglund

Şehir’in Orhanları yazısına gelen yorumlarla bir meselenin altını çizmek istedik. Zararlı gördüğünüz, sapkınlık ya da hastalık sandığınız feminizm, aslında kadınların yapmak istedikleri şeylere dair meşru talepleri. Bu hikayede ise namaz kılmak isteyen kadınları engellemiş bir grup görüyoruz: 

Yorum: S  

Şehir Üniversitesi’ne seyrek uğrayan bir öğrenciyim. Okulda ne nerede hâlâ yeni yeni öğreniyorum. Okul zaten yeni açıldı ve çok eksiği var, hala inşaat çoğu yer. tabelalar vs yok. Kısa zaman öncesine kadar oturup soluklanacağın bir kafe sandalyesi bile bulamıyordun. Ayrıca binalar birbirinden çok uzakta. Böyle bir ortamda her hafta okula geldiğimde sırtımda ağır bir çantayla fellik fellik namaz kılacak yer aradım. Sorduklarım da genelde mescidin yerini bilmeyenler oldu. “Öğrenci merkezinde mescid açıldı.” maili gelince oraya da gittim ve kaç kez oranın kapısından döndüm. Neden? Çünkü kapısında bilgisayardan çıktı alınmış bir kağıtta “erkek mescid” yazıyordu. En son geçen hafta yine bir umut “koskoca öğrenci merkezi, mescidler de genelde yan yana olur, kadın mescidi de buralarda olsa gerek.” diye kendimce ararken birkaç kızı içeri girerken gördüm, onlara sorup aydınlandım. Meğer içeride kadın kısmı da varmış. Erkeklerin abdest aldığı yerden geçilerek ulaşılan bir mühendislik harikası olsa da (!) halıları güzel bir mescid… O gün aklıma geldi, ben de bir çıktı alayım “kadın mescid” diye ve asayım, sevabım olsun diye düşündüm. “Ama en yakın yazıcı nerededir acaba bu inşaat okulda?” deyip üşendim, yapmadım. Zaten vaktim yoktu. Mescidi ararken epey zaman kaybetmiştim.

Yazıda anlatılan ergenus hareketi yapan gençler bu yorumu okuyorsanız bilin isterim ki; benim namazlarımı geciktirmeme belki de kaçırmama neden oldunuz o kadın ibaresini silerek. Ve böyle bir zihniyete sahip olarak.

Gerçekten üzüldüm, bir başka üniversitede bundan birkaç yıl önce kız öğrenciler olarak mescid açtırma kampanyaları yürüten ve erkeklerden gerekli desteği pek de alamayanlardan biri olarak epey üzüldüm. Yeni nesil erkekler “arttırıyorum” demiş ve hazır mescidin üstüne konmuş demek. Yaptığınız iş değil arkadaşlar. Bir özür bildirisi yayınlamanızı tavsiye ederim acilen. samimi bir özür.

 

Yorum: Hk 

Bu tavır bana bir yerden tanıdık geliyor, ama nereden diye düşündüm, düşündüm… Buldum! İlkokuldan. İlkokula gidiyordum ve sınıfta bir grup zorba erkek vardı. Sınıftaki azıcık kilolu ve iyi top oynayamayan erkek bireyine, saçları kıvırcık kıza, ihmale uğrayan üstü başı kirli okula gelen arkadaşa ve kızların hemen hepsine zorbalık yaparlardı. Zorbalık ne demek? Mütemadiyen birilerini küçük düşürecek, zor durumda bırakacak söz, tutum, davranışta bulunmak. Bu küçük erkek çocukları, birbirlerinden güç alırlar, tenefüslerde önümüze gelene bin tekmeden tutun da, etek açıp kaçmaya kadar her türlü sinir bozucu, can sıkıcı tutumu, daha az güçlü gördükleri sınıf arkadaşlarına gösterirler, takma isim ve lakap bulma konusunda çok yaratıcı davranırlar ve deliler gibi eğlenirlerdi. Yahu bu çocukların derdi neydi, neden böyle yapıyorlardı?

Sahi bu bir grup Orhan’ın derdi ne? Yaraları ne? Neden yapıyorlar bunca vicdansız, düşüncesiz hareketi? Neyi arıyorlar, neyi amaçlıyorlar? Hangi ihtiyaçlarını karşılamaya çalışıyorlar? 

 

Yorum: Nihal 

Bu mescit hadisesini anlamakta gercekten zorlandim. Ne yani Allah’ın ibadet sorumluluğunda erkekle eşit yarattığı kadını, namazdan mı alikoymaya çalışıyorlar? Bu nedir ya? Hz. Meryem sadece erkeklerin yaşadığı manastırda yaşamış üstüne üstlük, onlarla birlikte ibadet etmesi Kur’an’da emredilmiştir. Sözumona İslamcı erkeklere duyurulur….

 

Yorum: Merve 

Burada feminizm kötü bir kelime olarak, hakaret gibi ve İslam karşıtı bir şeymiş gibi kullanılmış. “Mescide kadınların girmesi İslam karşıtı bir şey (!) ve dinimiz bunu emrediyor, bu feminist kadınlar mescidimize müdahale ediyor, dinimiz elden gidiyor” gibi bir şey. Bu konuda aynı görüşte olan Türk ve yabancı, dindarlığı çevre tarafından bilinen (sanki önemliymiş gibi) pek çok erkek var. Bu onların açıklaması gereken bir konu. Konuşan bir kadın olduğu sürece “Senin çocukluğun travmatik, o yüzdendir” diye susturulacak. Gülünç bir düşünce yapısını bu kadar taşıyıp “halk hareketi” yapmaları epey üzücü. Kadınlar fitnedir, aynı binada olmamalıyız diyen bir insana nasıl cevap verilir? (Yazıda mescidin kadınlara ayrılan bölümü olduğu yazıyor) 

 

Yorum: Emine 

20’li yaşların başında böylesine kibirli ve cahil erkeğin, Müslüman erkeğin olduğuna inanmak istemiyorum. Gerçekten bu nasıl bir erkeklik kibri?
Şimdi namaz kılmak isteyen, namaz kılmak için mekan ihtiyacı olan, bu konuda bir belirsizliği düzeltmiş kadınlar feminist mi oluyor?
Mekan ihtiyacını belirtmiş kadın feminist değil müslümandır. Bence bunu siz de biliyorsunuz beyler ama KENDİ KENDİNİZE (olumsuz çağrışımlı bir yafta olarak) FEMİNİZM ÜRETİP ÜZERİMİZE ATIYORSUNUZ. Sonra o yarattığınız feminizm üzerinden kendinizi kahraman ilan ediyorsunuz. Aferin. 

 

Bir Yorum

  • Mavera
    29 Aralık 2017 - 11:05 | Permalink

    Dusunebilirler mi sizce? Akil, vicdan ve hakkaniyet bağlamında sadece bes dakikalik bir zihni vicdani bir etut bile yapabilirler mi? Ki bes dakika bile bu kadar acik net neyin kavgasi diyecegimiz bu seylerin ne kadar absurd oldugunu anlamak icin kafi.Tabi akil sagligi yerinde olanlar için. Ben pek ihtimal vermiyorum. Zira böyle bir meselede bile ilkokul çocuğu gibi komik şeyler yapılıyor oyle tepkiler gelistiriliyorsa bu, bu zihniyetteki insanlarin bunu yapmadigini yapamadigini ve yapamayacagini gosterir. Buna yanasmayan bunu beceremeyen demiyorum yanasmayan (nefsinin hevasinin suregelen duzenin devami icin, adeta müslüman ulke krallarinin tahtindan olmamak icin yeri geldiğinde müslüman kardeşlik vs yok sayip saltanatinin devami ve menfaati icin olani hakka, vicdana akla aykiri olani destekleyip tercih etmeleri gibi ) zihniyetlerle de akil vicdan hak hakkaniyet ortak paydalarinda buluşup anlasmaniz uzlasmaniz muhaldir. Tartisilan seyler zaten bu uc paydada apacik ortaya cikiverir. Fakat algilama genlere isleyen his nefis heva ile olunca akla mukabil şeyler beklemek kabil degil. Tum hak mücadeleleri gibi olacaktir seyir ve metot. Dusunmeye davet edilecekler ancak araftakiler olur. Basligi gorunce hz. Ibrahim’in kavminin bi kac dklik iclerinde kendilerini sorgulayan sonra hemen bundan vazgecen halleri geldi aklima. Bir kimse 2×2=5 diyorsa ve buna göre hesap yapıyorsa Ona oturup izah edemezsiniz kabul ettiremezsiniz. Hesaplariyla prarikleri cakissa bile bunun hesabının yanlisligindan degil baska seyler oldugunu dusunur ve acaba 2×2=5 üzerine kurdugum bu hesapta mi yanlışlık var demez. Böyle apacik gercekler karsisinda absurd seyleri ispat etmeye xalisan savunan tiplemelerin oldugu komediler cardi bir aralar. Onun gibi bir sey bu da.

  • Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir